Soulmates, Kapitel 10

Omars perspektiv:

 

Jag satt o chillade i soffan tillsammans med Ogge och Felix i studion.

 

Daff kom tillbaka in i rummet efter att ha fått ett telefonsamtal.

"Oscar är sjuk.. men vi kan köra på ändå" sa han med besviken röst.

 

Vi lärde oss texten till vår nya låt och övade i några timmar.

 

Jag hade sån stor lust att gå ut och träffa fans, det var det bästa med att vara kändis. Massor av söta tjejer som omringar en.

 

När jag kom ut på gatan störtade en gråtande tjej rakt på mig. Hon grinade och sa att jag är det bästa som har hänt henne och att hon älskade mig.

 

"Shit, va konstigt det här är" tänkte jag.

Hur kan hon gråta över mig?? Rätt så patetiskt faktiskt, hon känner mig inte och har säkert bara varit fan i typ en vecka.

 

Ahja, jag höll om henne och log medans hennes kompis tog bild. Jag måste ju vara snäll tänkte jag.

 

Efter vi repat klart bestämde jag mig för att åka hem till Oscar och se hur det va med honom. Det kändes som vi glidit ifrån varandra på sistone, men han va ju fortfarande min bro. Jag tog tuben och gick den sista biten till hans hus.




Oscars perspektiv:



Vi hade precis kommit tillbaka till mitt hus efter en härlig dag. Vi hade stuckit

Och badat och sen hade vi smyglånat pappas båt och varit ute och kört ett tag. Jag hade bjudit på lunch och fika. Vi va båda trötta men glada.

 

"Vi kan väl kolla på TV", Sa Katelyn.

 

"Aa" svara jag.

 

Hon ville kolla på Top Model och jag gick motsträvigt med på det. Tyra Banks är ändå ganska het. Jävligt snygg faktiskt. Jag gillade Miss J Alexanders outfits också.

 

"Tack för idag" sa Katelyn i reklamen. "Det va underbart."

 

Hon kysste mig och snart låg vi och grovhånglade. Jag la ena handen på hennes rumpa. Då knackade det på dörren.

 

"Shiiiit" sa jag och flög upp.

"Göm dig Katelyn", sa jag och hon sprang upp för trappan in mina föräldrars rum.

 

Jag drog på mig en filt och försökte se sjuk ut. Jag gick och öppna dörren. Det va Omar.

 

"Hej" sa jag å låtsades hosta. "Jag är sjuk."

 

"Jag såg dig och Katelyn. Jävla svikare. Hur kan du göra så mot oss? Vi är ju dina bros! Det här är din dröm!" Sa Omar argt.

 

"Chilla Ormis" sa jag, men jag kände mig skamsen.

 

"Du måste getta it together, man, annars blir det här slutet för oss."



----------------

Hoppas ni gillade det! kram! xx


Jätte bra men jag såg inte hela texten för att det var för stort

Svar: Oj då! Jag ändrade texten lite så jag hoppas att det funkar nu :)
thefooobloggers.blogg.se

2013-08-20 | 18:43:22

Jag tycker också att det var ett väldigt bra kapitel. Men jag såg tyvärr inte heller all text. Det skulle vara kul om ni kunde skriva lite längre kapitel. Om ni har tid alltså :)

Svar: Vi ska försöka skriva längre kapitel i framtiden :) Tack för kommentaren!
thefooobloggers.blogg.se

2013-08-20 | 21:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback