Soulmates, Kapitel 8

Oscars perspektiv:

"Vafan gör du ogge, raggar du på min tjej?"
 
"Nää asså jag försökte bara muntra upp henne!"
 
"Aha okej..."
 
Jag trodde inte på Ogge men jag orkade inte bråka mer.

"Ska vi se på filmen nu eller??" sa jag. "Det är ju Harald"
 
Vi skulle se på Scorched heat, det var en svensk skräckfilm där alla pratade engelska. Ett mästerverk enligt mig själv. Och Harald Treutiger var ju med!


"Jag ser fram emot att se Harald in action!!" Skrek Felix precis när filmen startade och hoppade ner i soffan.

 
Ca 15 min in i filmen frågade jag
"Så Katelyn vad tycker du om Harald?"

"Joo han är väl helt okej"

 
"OKEJ?" utbrast Omar. "Tycker du att Harald Treutiger är OKEJ!!??? HAN FAN DET BÄSTA SOM FINNS! HAN ÄR BÄTTRE ÄN GUD VAFAAAAAAN!"
 

"asså shit Omar, du överreagerar. Bara för att hon inte är smart nog att uppskatta hans förblindande storhet så är hon inte dum!" Sa felix kaxigt.
 

"Ni är ju helt sjuka, Harald suger!! Nu sticker jag. Jag åker hellre moped med Hells Angels än hänger med er" svarade Katelyn och stormade ut!
 
 
"Ni är faktiskt skit konstiga killar" sa jag och små sprang efter Katelyn.
 
 
Jag ropade till henne att hon skulle vänta på mig. Hon stannade upp och vände sig om.
 
 
"Kom in igen Katelyn, dom skämtar bara.." sa jag tyst.
 
 
"Aha, men säg åt dom att deras så kallade skämt suger!" sa hon lite kaxigt tillbaka.
 
 
Jag la min arm över hennes axel och vi gick tillbaka in i huset. Katelyn sa att hon inte ville se mer av filmen så vi smet upp på Ogges rum istället.
Vi satt på sängkanten och höll hand, så mysigt.
 
"Sorry att det blev såhär, killarna är lite sura för vi hade planerat en bronight... och jag bjöd ju in dig utan att säga något. Dom är mina bästa vänner och jag hoppas att ni kan sluta bråka med varrandra" 
 
Jag kolla koncentrerat in i hennes ögon, "du är så fin" sa jag. Sedan kysstes vi.....
Mitt i den långa kyssen så knackade någon på dörren. Vi flyttade isär med ett ryck.
 
"Kan man komma in här eller är ni upptagna med.... .. äähh...... varrandra?" sa Ogge lite retsamt. 
 
 
 
Katelyns perspektiv:
 

Jag kolla på Oscar och fnittrade lite över vad Ogge precis sagt. 
"Kom in" sa jag.
 
"Sååå, vad händer?" frågade Ogge och höjde ögonbrynen.
 
"Jag sa precis att jag önskar att alla bara kunde vara vänner, orkar inte mer bråk" svarade Oscar
 
Jag önskade också att allt kunde vara frid och fröjd, men det funkar visst inte så. 
 
"Mm jag med, men vi hade faktiskt planerat en bronight...." 
 
"Jag vet, sorry. Men jag älskar verkligen Katelyn" sa han och kolla med sina gulliga ögon och log charmigt.
 
Omg, jag blev helt varm inombords och jag kände hur mina kinder blev helt röda! fan va pinsamt! 
 
Ogge lutade sig mot dörrkarmen, "aw, gulligt" sa han lika retsamt som när han knackade på dörren. 
 
"Följer ni med mig ner?" 
 
Jag och Oscar nickade och reste oss upp, fortfarande med grepp om varandras hand.
 
Nere i vardagsrummet kollade Felix och Omar på  "Here comes Honey Boo Boo", jag älskade den serien, så himla rolig!
 
 
"Ehm.. Oscar, kan jag få prata lite med dig?" sa Omar.
 
"Jag vill inte ha mer bråk, Omar" 
 
"Jag vill bara prata lite...  det är om en annan sak .."
 
 
---------------
 
Förlåt om det här kapitlet var lite slarvigt! Har haft mycket att göra idag... men hoppas ni gillade det ändå. // Johanna & Melina xx


Så bra :)

2013-07-31 | 16:21:47

Hej hej jag har precis börjat med en novell skulle vara jätte kul om du ville läsa :) http://thefooon.blogg.se

Svar: Visst kan jag läsa den :)
thefooobloggers.blogg.se

2013-08-01 | 13:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback