Soulmates, kapitel 7

Omars perspektiv:

 

Jag kokade utav ilska. Bros before hoes! Det hade vi ju alltid sagt! Oscar kunde ju inte bara skita i det när första bästa tjej valsade in. Svikare!

 

Jag åkte hem till Ogge. Jag bodde där för tillfället, men idag va han och hela hans familj iväg på släktträff. Jag kände mig inte lika arg längre. Jag la mig på sängen och tog upp mobilen. Jag ville inte bråka mer med Oscar, vi är ju bros!

 

"Sorry, bro. Överreagerade. Katelyn är schysst", skrev jag. Det tog emot lite men jag skicka ändå.

Svaret kom på några minuter. "Det är OK, sorry att jag drog sådär"

"Ska vi ha bronight imorgon?"

"Visst, hos Ogge elr?"

"Yep!"

"Cool ;) sms:ar dom andra!"


Nästa kväll

 
 

Alla va där för bronight, tja, alla utom Oscar. Han va en halvtimme sen och svarade inte på sms. Vi satt där med chips å popcorn och vänta. Då ringde det på dörren och jag skyndade för att öppna.

 

Det va Oscar som plingat på. Han stod där i dörren med armen om ingen annan än Katelyn! En tjej! På bronight! BRO-night! Det fanns inget bro i ho.

 

"Sorry att vi är sena, någon tog extra tid med sminket!" Sa Oscar och log sliskigt mot Katelyn och gav henne en puss på kinden.

"Hej", sa Katelyn och dom gick in.

Alla hälsa och gjorde plats i soffan. Va alla okej med det här eller?
 
"Asså Oscar, va fan är det här?!" Sa jag. Jag kunde inte hålla ilskan inne längre. "Hur kan du bara bjuda med henne utan att ens fråga först! Ni har varit tillsammans i tre dagar, jag tror ni klarar att vara ifrån varandra en jävla kväll!"
 
"Omar, chilla!" Sa Felix. Svikare. "Det är ingen big deal."

Oscar såg arg ut. "Omar, kan jag prata med dig i enrum?"

"K!" sa jag surt.



Oscars perspektiv:



Vi gick in i gästrummet. Jag  va arg men försökte kontrollera mig. Jag och Omar va ju så bra vänner och jag ville inte förstöra vår vänskap.

"Du måste inte gilla Katelyn men du behöver ju inte va elak mot henne. Hon vågade bara inte va ensam hemma ikväll för hennes mamma är i Kiruna", förklara jag. "Borde frågat först men jag va rädd att du skulle säga nej."

Jag fick lite dåligt samvete. Det va ju sant det han sa.

"Hon är alltid med oss överallt, det är jobbigt."

"Deal with it, hon är min tjej och hon ska inte någonstans. Men ni är fortfarande mina bros. Ge mig en brohug!

Vi gav varandra brohugs.




Katelyns perspektiv:



Jag fattade inte varför Omar hatade mig så mycket! Jag hade aldrig gjort honom något. Han hade ogillat mig från första stund. Jag borde inte ha kommit, men jag hatade att vara själv i vårt nya hus. Det va fortfarande främmande för mig.

 

Ogge såg att jag va upprörd och la armen om mig.

"Bry dig inte om honom, han har mens!!" Sa Ogge.

Han och Felix bröt ut i skratt och gjorde high-five. Jag log lite. Det va ganska kul.

 

"Han är bara avundsjuk för att han inte kan haffa guzz", fortsatte Ogge. "Han skulle aldrig kunna få någon så fin som du."

 
Jag började känna mig lite obekväm.
 
"Haha", sa jag. Hans arm va fortfarande om mina axlar.

"Du är skit snygg. Seriöst."

Då kom Oscar in. Han hade hört allt.  

 

 

---------------------

Tack alla underbara läsare <3 Hoppas ni gillar den här delen också! //Johanna & Melina xx



Den är as bra :) Längtar tills nästa!

Svar: Tack :)
thefooobloggers.blogg.se

2013-07-30 | 18:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback