Soulmates, kapitel 4

Katelyns perspektiv:

 

Tillslut tvingade jag mig själv att kolla sms:et. Ingen idé att skjuta upp det oundvikliga.

”Förlåt för ikväll, va bara så besviken på filmen, å irriterad på Felix å Omar.”

Jag pustade ut. Gud va lättade jag kände mig! Han hatade mig inte.

”Det är lugnt jag trodde du va sur på mig eller något…” svara jag.

”Skulle aldrig va sur på dig, babe ;) du är så fin.”

Jag pep till av lycka och log stort för mig själv. Han tycker jag är fin! Det har ingen sagt till mig förut.

”Du med <3

”Måste sova, godnatt! <3"

Jag stängde av vibrationen på telefonen och gjorde mig iordning för att sova. Vilken bra dag det hade varit! Stockholm skulle kanske inte bli så farligt trotts allt.

 

En vecka senare

 

Det hände inte så mycket på resten av lägret. Jag hängde en del med Oscar och dom andra, och de verkade gilla mig. Alla utom Omar, som vägrade att ens kolla åt mitt håll. Jag undrade varför, men när jag fråga Oscar ryckte han bara på axlarna. Jag hade hoppats att det skulle hände något mellan Oscar och mig, men vi hade inte träffats utan dom andra.

Jag träffade några tjejer på lägret också, Sara och Emma. Dom va schyssta, men lite avundsjuka på att jag va kompis med killarna. Men dom sa inget om det.

Jag började bli frustrerad över situationen med Oscar. Vi hade ju haft något! Vi va vänner, men jag ville va mer än det… Jag bestämde mig för att sms:a honom.

”Ska vi ses nån dag?”

Svaret kom på bara några minuter. ”Klart vi ska! Vill du dra till stan imorgon?”

”Visst! Ska du bjuda in killarna?”

”Tänkte att det bara kunde vara du å jag..?”

”Aa okej”

Mitt hjärta satt i halsgropen! Äntligen skulle jag vara ensam med honom! Jag hade längtat efter det här.

 

 

Oscars perspektiv:

 

Jag stod vid utgången från tunnelbanan och väntade på Katelyn.  Hon var 5 min sen...

Jag kolla runt i brist på annat att göra. Plötsligt hörde hennes röst bakom mig.

”Hej Oscar” sa hon glatt.

”Hej babe” sa jag tillbaka.

”Vad ska vi göra?” frågade Katelyn.

”Det finns en keps på H&M som jag har spanat in, den är skitsnygg.”

Vi gick in på H&M, jag hittade kepsen och den passade perfekt.  Det stod 2 SWAG 4 U på den, så jävla najs!

”Gud va swaggie” sa Katelyn och skrattade.

”Eller hur!” svarade jag.

Vi gick in på Wayne’s  för att fika.

Katelyn beställde en chailatte och jag tog en mango smoothie.

”Jag bjuder” sa jag och viftade med min feta plånkis.

”Det behövs inte!” sa Katelyn

”Jo såklart jag pröjsar, det är du värd.” Jag log mitt charmigaste leende.

Tillslut gav hon med sig och vi satte oss i ett hörn ifall några fans skulle komma och se oss. Vi fikade och sen erbjöd jag mig att visa henne runt i Stockholm.

”Ja vilken bra idé! Jag hittar ingenstans ju”, sa hon alldeles uppspelt. Hennes ögon tindrade så fint när hon var glad. Det gjorde mig alldeles varm.

 

 

Katelyns perspektiv:

 

Vi gick ner till Kungsträdgården och sedan följde vi vattnet enda bort till Djurgårdsbron. Vi gick ut på den och stod vid räcket. Aldrig hade jag trott att Stockholm kunde vara så vackert! Alla Karlstad kalla det för ett stort betongblock. Men det hjälpte ju såklart att man hade världens finaste kille bredvid sig.

Vi kolla på några båtar som åkte under oss. Oscar tog min hand i sin och jag fick gåshud. Han va så vacker. Killar ska inte va vackra, men han va verkligen vacker. Han vände sig mot mig.

”Jag gillar verkligen dig, du är så fin”, viskade han i mitt öra.

Jag rodnade. Jag kände hans varma andedräkt på min kind. Den lukta mint från tuggummit han tuggade. Han spottade ut det sexigt.

”Du är också fin”, försökte jag säga, men hans läppar pressades mot mina.

Det va en lång kyss och jag särade på läpparna för att släppa in hans tunga. Våra tänder slog emot varandra och vi skrattade lite. Sedan kysstes vi igen. Det va som i en romantisk film. Hans armar var lindade runt min kropp, men tillslut särades våra läppar och jag gled ur hans omfamning.

Då kände jag hur något slog emot mitt bakhuvud och en halvfull läskburk landade vid mina fötter. Resten av innehållet rann nerför min rygg. 



åhhhh mer fina du

2013-07-26 | 21:44:16

Åhh, så himla bra!! Snälla mer!! Älskar din novell redan! :D

2013-07-26 | 21:51:59

Gud va bra :)

2013-07-26 | 22:04:13

Jättebra novell! :)

2013-07-27 | 10:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback