Soulmates, Kapitel 6

Katelyns perspektiv:


Jag sa inget, jag bara stod där och log som en tönt.

“Mm” sa jag blygsamt samtidigt som jag gav honom en lätt puss på kinden.

“Min tunnelbana går nu, vi ses babe” sa Oscar.


Han vände sig och gick till andra sidan perrongen där tunnelbanan väntade. Jag vände mig om och log skitstort och kände ett glatt pirr igenom hela kroppen!

Oh my god! Jag är tillsammans med Oscar, tänkte jag.




Omars perspektiv:


Ugh jag har sms:at Oscar flera gånger om vi ska hänga men han är alltid upptagen med Katelyn! Visst är jag väl glad för honom, men kom igen! Han kan inte bara dumpa oss för en tjej.

“Bros before hoes” vare ju vi sa...

Och snart måste jag ju åka hem till Göteborg igen.


Min mobil plingade till, ett sms från Oscar.

“Har flickvän nu ;)”


Hm.. hoppas bara han inte spenderar all sin tid med henne nu..


“Nice Oscar! Ska vi ses någon dag eller?”


“Visst, funkar imorgon??”


“Yep!”


Va najs, jag som har saknat min bro Enis haha.






- - - 1 dag senare - - -





Oscars perspektiv:


Jag vaknade av ett sms från Katelyn.


“Ses idag finis?”


“Ska träffa Omar, men du kan hänga med!”


“Säkert att det är ok för Omar? Han har ju inte direkt varit supertrevlig mot mig..”


“Jadå, han skämta säkert bara, han e schysst! Vi ses 14.00 vid plattan”



Jag fixade håret lite extra idag, “snyggt” sa jag lite tyst till mig själv framför spegeln. Nu måste jag ju passa på att ta lite egopics!


Kamerarullen på mobilen blev helt full med bilder! Jag kollade på klockan på armen, kvart i två visade den. Shit! jag måste verkligen sticka nu!

Jag rusade in i mitt rum för att hämta min mobil och plånkis.


När jag var på tunnelbanan så laddade jag upp en av dom bättre egopicsen jag tog imorse, “G’morning foooers, love u <3 “ skrev jag under bilden.



Katelyns perspektiv:


Klockan var redan 14.05 och varken Omar eller Oscar syntes till. Jag hoppas verkligen att Oscar kommer hit innan Omar, skulle bli sjukt pinsamt annars!


Precis efter tanken att stå där själv med Omar passerat så såg jag Oscar vid spärrarna. Phew! tänkte jag och andades ut.


När han kom fram till mig fick jag en lååång kram, åh va det var härligt! Dom bästa kramarna är Oscars kramar, det är svårt att beskriva hur dom är men dom är helt enkelt bäst.


Efter kramen så dök Omar upp. Han såg rätt så besviken och lite irriterad ut när han såg att jag också var där.


“Hej Oscar .. och Katelyn” sa han och gav honom en brohug.

Oscar verkade inte märka att Omar inte tyckte det var speciellt kul att jag var med.


Vi gick och fikade, jag tog en chai latte som vanligt.


Jag kände mig rätt så frånvarande under hela fikan. Killarna pratade om olika kändisar och musik som jag var helt ointresserad av. Lite då och då försökte Oscar få med mig i konversationen men jag var inte speciellt intresserad. Så fort jag sa något så sa Omar emot mig eller började prata om något annat. Så irriterande.


“Jag måste hem och hjälpa mamma med maten, vi ska få gäster ikväll” ljög jag ihop, det var så tråkigt att sitta här.



Omars perspektiv:


Jag blev besviken på Oscar när han bjöd in Katelyn att hänga med oss. Jag var irriterad under hela fikan och försökte undvika att prata med Katelyn.

Jag vill att Oscar ska fatta att jag inte vill hänga med henne!


“Jag måste hem och hjälpa mamma med maten, vi ska få gäster ikväll” sa Katelyn.  YES tänkte jag för mig själv.

Skönt att få lite egen tid med min bro.


“Tur att hon gick” sa jag


“Vadårå?”


“Jag ville ju träffa dig, vi har inte träffats på skit länge ”


“Äh kom igen Omar! Hon är ju min flickvän nu, såklart jag vill vara med henne så mycket jag kan”


“Du träffar knappt mig o grabbarna..  .. det enda du gör är att prata om henne hela jävla tiden, det var gulligt i början men inte längre!” jag var faktiskt lite sur på Oscar nu.


“vafan, du hade gjort likadant och jag pratar inte alls om henne hela tiden! Och du borde sluta vara så otrevlig mot henne, hon har inte gjort ett skit” Oscar gick med snabba steg ut från caféet.
 
 
---------
 
Hoppas ni gillade det här kapitlet! <3 // Johanna & Melina xx


Superbra!! Kanske kan ni lägga ut två kapitel nån dag?:)

Svar: Vi kan försöka få tid för det någon gång i veckan som kommer :)
thefooobloggers.blogg.se

2013-07-28 | 20:53:34

Bra :)

2013-07-29 | 11:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback