Soulmates, kapitel 12

 
 

Oscars perspektiv:

 

"VAFAAN!! fan va bögigt felix!!" Skrek jag och sprang ut ur huset.

Jag kände stora tårar rulla ner för mina kinder, jag hade aldrig gråtit förut. Katelyn kan dra åt helvete!! Jag vill aldrig se henne igen.

 

Jag stack hemma och ringde min bästa bro, Ormis.

"Chacha bro" svarade han.

 

"Du hade rätt om Katelyn.."

 

"Vad har hänt bro??"

 

"Kom hem till mig så kan jag berätta"

 

Tur att jag var ensam hemma så mina föräldrar inte kunde se mig gråta.




Omars Perspektiv:



Jag skyndade mig att säga hejdå till Ogge å dra hem till Oscar. Han hade verkligen låtit upprörd när han ringde. Jävla Katelyn, hon förstörde ju allt. Ingen fick såra min bro sådär.

 

När jag kom hem till Oscar knacka jag hårt på dörren. Han öppnade direkt. Hans ögon va helt rödgråtna.

 

"Men shiiiiit va har bitchen gjort??" Sa jag förfärat.

 

"Hon va otrogen med Felix!!"

 

"Vaaaa serri?"

 

"Aa jag kom på dom när dom hångla!"

 

"Omg"

 

Jag gav Oscar en lång kram, inte en brohug, utan en riktig kram. Han snyftade mot min axel.

 

"Jag är ledsen att hon gjorde så... det va lågt. Fett oschysst. Hon förtjänar inte dig", sa jag lite osäkert.

 

"Tack Omar. Förlåt att jag inte lyssnade på dig förut."

 

Då plinga det till i Oscars ficka.




Oscars Perspektiv:



Jag tog upp telefonen å kolla vem det va som sms:a. Det va Katelyn. Shit. Vad ville hon?

 

"Gubben, jag e ledsen. :'( förlåt." Läste jag högt.

 

"Säg åt henne att dra åt helvete", sa Omar.

 

"Nej, det här är oförlåtligt. Nu är det slut", skrev jag.

 

"Babe snälla <3" svara hon men jag radera det.

 

Vi gick upp på mitt rum å satte oss på sängen.



"Jag trodde vi skulle va tillsammans för alltid", sa jag.



"Jag måste berätta en sak", sa Omar.



"Du är min bästa bro Ormis."



"Du med Oskis. Asså jag gillar dig. Inte no homo."



"Vaaaa?" Sa jag fett förvirrat.



"Asså super homo", sa Omar och rodnade.



"Lol wtf Ormis???"



"JAG ÄR KÄÄÄÄÄR I DIG DIN FUCKING 08:A", skrek Omar.



Shit. Händelserik dag. Jag hann inte processa vad Omar sagt innan han kysste mig. Jag trodde jag skulle freaka ut, men det gjorde jag inte. Istället besvarade jag kyssen. Jag öppnade munnen för hans tunga. Han smaka mint tuggummi. Jag utforskade hans mun med min tunga å la armarna om hans axlar. Omars händer va på min rygg. Han va ju ändå rätt fin. Alla tjejer tyckte han är smexii. Det gjorde jag också. Hot bod.

 

Tillslut drog han sig undan.

 

"Plot twist", sa jag.

 

Omar log stort. "Babe."

 

KRAAAAAAAAASCH! hördes det från nedervåningen.

 

"Va faaan" sa jag och vi sprang ner.

 

I vardagsrummet stod Katelyn och Felix. Dom hade krossat ett fönster och klättrat in.

 

"Vafan gör ni här?!¡¿" sa jag argt.

 

"Vi måste lösa det här!" Sa dom samtidigt.

 

"Nää jag å Omar är tillsammans nu."

 

Dom såg förvirrade ut.

 

"Wtf", sa Felix.

 

"YOLO" sa Omar. "Vi är soulmates."

 

Då klättra Ogge in.

 

"Vad gör du här?" Fråga jag förvirrat. Det hade vart en skitkonstig dag.

 

"Jag har något viktigt att berätta", sa Ogge.

 

"Öööh vi har lite av en situation här", sa Katelyn kaxigt.

 

"Glöm det! Vi har fått ett hotbrev... från Harald." Sa Ogge.

 

"WTF", skrek alla samtidigt.

 

Jag kolla ut genom fönstret. Då sprängdes huset. Det sista jag någonsin såg va Harald Treutiger stå och skratta på andra sidan gatan.

 

The best die young.



SLUT.


Hej, man kan inte se hela texten:((( Kan du fixa det??

Svar: Sådär :)
thefooobloggers.blogg.se

2013-08-31 | 19:09:27

Haha omg, random slut! XD
Men novellen var jättebra!

2013-09-01 | 13:01:56

allting bara spåra ur i slutet, inte så bra :/

2013-09-01 | 14:20:30

Hahah, allt bara spårade ut :D

2013-09-01 | 15:54:08

Bästa slutet ever:'D

2013-09-03 | 16:17:56

Haha! Omg va bra slut!😂😂

2013-09-22 | 11:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback