Soulmates, Kapitel 9

Omars perspektiv:
 
"visst" svarade Oscar och pekade mot köket. 
 
Jag reste mig snabbt upp ur soffan och följde honom in i köket. 
 
Han lutade sig mot kanten av köksbänken och väntade på att jag skulle säga något. Men jag visste själv inte precis vad jag skulle säga...
 
"sååå..?" sa Oscar
 
"eh jag tänkte bara säga förlåt och att ... eh ... jag gillar dig." 
 
"Det är lungt bror. Jag gillar dig också, jag är glad att vi är vänner" 
 
 
-- 5 dagar senare --
 

Efter att ha varit lediga i några veckor så var det dags för killarna att återvända till studion och spela in några nya låtar.
 
 
Oscars perspektiv: 
 
Alarmet ringde 7.00, ugh jag var så trött.
Dom senaste 5 dagarna hade jag spenderat med Katelyn, men nu var det dags att börja jobba i studion. Jag älskade att spela in nya låtar och att träffa fans, men idag hade jag verkligen ingen lust.
 
Ibland önskade jag att jag inte var känd.. 
Speciellt efter allt drama på twitter om att jag har tjej nu, så himla jobbigt. Tur att Katelyn inte har twitter och kunnat se allt hat.
 
Jag åt en stadig frukost och fixade mig in i det sista. Sen blev jag hämtad i en taxi och åkte till studion. 
 
Självklart var alla där förutom Felix, som vanligt!! Han var alltid sen. 
 
Jag kunde inte sluta tänka på Katelyn, jag tänkte på henne hela dagen. Även om jag varit med henne hela veckan så saknade jag henne. Mycket.
 
Ungefär runt nio på kvällen så va vi klara och jag fick äntligen åka hem! Jag smsade Katelyn.
 
"Jag har saknat dig idag. Vill du sova över hos mig inatt?"
 
Jag fick svar på engång.
 
"Har saknat dig också! Jag kommer om 40 min, måste packa först ;)" 
 

Jag var helt slut, så jag la mig på sängen för att vila lite.
Jag vaknade av att det plingade på dörren, shit jag råkade visst somna! Jag hade så bråttom ner för trappen att jag nästan föll omkull.
 
"Hej finis, du ser helt nyvaken ut!"
 
"Ja... jag var så trött att jag råkade somna" 
 
"Gulle" sa hon och pussade mig på kinden medans hon gick in i hallen.
 
 
Vi hämtade massor av kuddar och täcken och bäddade ner oss i soffan framför tvn. Vi beställde hem pizza och kolla på massor av Disney filmer. Mysigt.
 
Någonstans runt två tiden så stängde vi av tvn och båda var så trötta att vi somnade i soffan.
 
Fem timmar senare ringde alarmet på min mobil, fan jag orkar inte! 
 
"Jag är superstrött" sa Katelyn 
 
"Jag med.." 
 
Jag skulle aldrig orka dansa eller spela in låtar såhär trött! 
 
"Jag ringer Daff och säger att jag är sjuk, så kan vi göra något kul tillsammans idag! Är för trött för att jobba" 
 
"Hm.. okej"
 
 
Jag trodde aldrig att jag skulle ljuga för Daff för att slippa jobba, men det är bara en gång...
 
Vi var tvugna att lämna huset tidigt ändå, så inte mina föräldrar skulle misstänka något. Som tur var jobbade båda två idag så vi kunde komma tillbaks hit lite senare.
 
 
--------------
 
Sorry om kapitlet var kort! Har haft annat att göra de senaste dagarna, hoppas ni gillade det ändå!
Kommentera gärna <3 // Johanna & Melina xx


Det är jätte bra :)

2013-08-01 | 16:39:11

Det är jätte bra :)

2013-08-01 | 16:39:12

Ni skriver ju aldrig längre, när kommer nästa?

2013-08-06 | 18:51:04

När kommer nästa kapitel ut?

2013-08-06 | 19:25:12

När kommer nästa?

2013-08-07 | 19:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback