Soulmates, kapitel 3

Katelyns perspektiv:

 

”Vill du ha popcorn?” frågade Oscar med en flörtig blick.

”Gärna” svarade jag blygt.

Framme vid kassan drog Oscar upp sin feta plånkis och sa ”Det här står jag för”.  Wow , sicken gentleman, tänkte jag.

Vi gick in i biografen, den var nästan fullsatt.

”Jag hörde att Harald Treutiger är med i den här”, sa Oscar. ”Han är så himla swag, min favorit person.”

”Jaha”, sa jag. Vem fan är Harald Treutiger? Tänkte jag för mig själv.

 

Oscars perspektiv:

 

Vi kollade lite halvt på reklamen då jag såg en figur komma emot oss. Då han va nära nog såg jag att det va Felix.

”HARALDGASM!” skrek han och slängde med armarna. ”Han är så awesome, han är typ Sveriges svar på Chuck Norris, eller nej, Chuck Norris är världens svar på Harald Treutiger!”

I vanliga fall skulle jag skratta, men jag ville ju inte att han skulle hänga med oss! Han älskade också Harald, Omar måste berättat att han skulle vara med för honom också. Felix satte sig, till min fasa, bredvid Katelyn! Jag kolla surt på honom.

Filmen började och jag försökte låtsas som att Felix inte va där. Jag fokuserade på Katelyn. Hon såg rädd ut. Det va ett jump scare och hon rykte till. Jag tog tag i hennes hand och höll den hårt. Hon kolla tacksamt på mig.

Var fan va Harald? Tänkte jag.  Filmen va nästan slut. Eftertexterna började rulla, och fortfarande ingen Harald. Felix pratade med Katelyn, men jag brydde mig inte ens.  Jag va så sur på Omar! Han ljög och skickade säkert dit Felix för att cockblocka mig. Han kanske också gillade henne, det kanske va därför han va så sur förut… Jag tog upp min telefon och skickade ett sms till honom.

”Harald va ju inte alls med i den där filmen”, skrev jag.

”Sorry bro, trodde det”, svara han efter bara några sekunder.

Jag va fortfarande arg, men jag försökte dölja det. Vi gick ut från bion och Felix drog iväg.

”Hejdå”, sa jag. ”Jag hade kul.”

Hon kolla förväntansfullt på mig, men jag visste inte vad jag skulle göra. Jag gav henne en kram och gick.

 

 

Katelyns perspektiv:

 

Jag kom hem och gick upp på mitt rum. Oscar betedde sig sååå konstigt! Jag trodde att han skulle kyssa mig eller något, men inget hände. Och allt Felix gjorde va att prata om Harald och hur han inte va med i filmen. Jag visste inte vem det va och jag brydde mig inte!!!

Tänk om Oscar kom på att han inte gillar mig. Han upptäckte kanske hur tråkig jag är.Men jag gillade ju honom. Då plingade det till i fickan. Ett sms! Jag tog upp telefonen och såg att det va från Oscar. Nu kom det. Det stod nog att han inte ville träffas mer. Det kändes som jag hade ett hål i magen. Våga jag kolla på det?  

 

-------------------

Det här kapitlet är dedikerat till Felix Nordh på Montefjanton Creations!

Kommentera gärna va ni tyckte! <3 // Johanna & Melina xx



ÅHHHHH MEEER SNÄLLA

Svar: Det kommer ;)
thefooobloggers.blogg.se

2013-07-26 | 14:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback